Zatrzymaj się na kawę w Szydłowcu
Stale modernizowana trasa S7, skróci znacznie dystans czasowy pomiędzy Krakowem i Warszawą. Tym samym jednym z pomysłów jest krótki postój na kawę w Szydłowcu dla osób podróżujących samochodem na tej trasie.
Gdzie leży Szydłowiec?
Gdy nowo poznane osoby pytają nas, gdzie mieszkamy, mówimy ,,Szydłowiec” (lub okolice Szydłowca). Wyjaśniając dokładniej zazwyczaj stwierdzamy, że leży pomiędzy Radomiem a Kielcami i to najczęściej wystarcza, ale i z tym różnie bywa… Wtedy można dodać, że na dobrą sprawę pomiędzy Krakowem a Warszawą, tuż przy trasie S7, i ktokolwiek uważał na lekcjach geografii już będzie potrafił usytuować w swej wyobraźni Szydłowiec na mapie Polski.
Droga S7 to dla wielu najważniejsza trasa w naszym kraju, która przebiega od Rabki-Zroju do Gdańska łącząc w ten sposób południe z północą. Na trasie tej przejeżdżają setki tysięcy aut tygodniowo. W 2015 roku, na najczęściej uczęszczanym odcinku w regionie radomskim w ciągu doby przejeżdżało średnio 30.845 pojazdów. W przypadku trasy S7 natężenie ruchu rośnie w miarę zbliżania się do Warszawy. W stolicy są miejsca, gdzie przez dobę przejeżdża więcej niż 100 tysięcy samochodów. Natomiast na odcinku z Szydłowca do Baraku doliczono się ponad 16 000 pojazdów.
Są to dane sprzed dwóch lat i najprawdopodobniej obecne natężenie ruchu jest jeszcze większe.
Największe natężenie ruchu w regionie radomskim zanotowano na odcinku z Grójca do Falęcic gdzie w ciągu doby przejeżdżało średnio 30 845 pojazdów silnikowych.
Kto podróżuje na tej trasie?
Stale modernizowana trasa S7, skróci znacznie dystans czasowy pomiędzy Krakowem i Warszawą. Tym samym jednym z pomysłów jest krótki postój na kawę dla osób podróżujących samochodem na tej trasie. Powołując się na dane zamieszczone na portalu Wiadomości Handlowe:
- niemal połowa badanych kierowców przyznaje, że lubi zrobić sobie przerwę w podróży, aby coś zjeść
- co więcej, aż 48% ankietowanych przyznaje, że nie wyobraża sobie podróży bez kawy
- liczba osób, które zatrzymują się na stacjach benzynowych po to, aby kupić kawę rośnie wraz z długością trasy: 80% kierowców przyznaje, że na trasach dłuższych niż 150 km kupuje kawę zawsze lub bardzo często.
Zastanówmy się zatem dokładniej, kto może podróżować samochodem na tej trasie?
- zacznijmy od osób pracujących w tych dwóch największych aglomeracjach miejskich
- zaraz po nich, znajduje się liczne grono studentów uczących się w danych miastach
- wśród podróżujących znajduje się także otoczenie biznesowe, które podróżuje na tej trasie
- nie sposób pominąć turystów, zarówno polskich, jak i zagranicznych, którzy zazwyczaj odwiedzają Warszawę i Kraków podczas swoich wizyt
Możliwe formy promocji i marketingu
Ścisłe targetowanie grup docelowych oraz zaawansowane techniki geolokalizacyjne oferują szerokie spectrum efektywnych działań promujących Szydłowiec – jako doskonałe miejsce na krótki postój na trasie – poniżej przedstawiamy kilka przykładów:
- osoby logujące się urządzeniami mobilnymi w pobliżu Szydłowca (np. podróżujące na trasie, a wykazujące zainteresowania kawą), do których można kierować ściśle doprecyzowane kampanie marketingowe
- osoby logujące się w Krakowie i Warszawie, szukające możliwości krótkiego odpoczynku poza dużym miastem, wyciszenia i zrelaksowania się w otoczeniu natury
- osoby wyszukujące i uczestniczące w takich wydarzeniach jak AirShow w Radomiu (czy osoby zwiedzające Kielce, Zamek w Chęcinach itp.), do których można promować Szydłowiec jak jedno z największych atrakcji turystycznych w regionie. Tym samym osoby logujące się w pobliżu Szydłowca będą mogły dokładniej poznać zabytki miasta, takie jak Kościół pod wezwaniem św. Zygmunta, Ratusz Miejski, Zamek, Park Radziwiłowski, Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych. Osoby wyszukujące atrakcji turystycznych w Polsce, poza odkrywaniem pasjonującej historii Szydłowca, mogą być zaciekawieni wydarzeniami cyklicznymi, jakie mają tam miejsce: Szydłowieckie Wianki, Dzień Kultury Żydowskiej „Mazel Tow”, Szydłowieckie Zygmunty
Wystarczy zjechać z trasy na… kawę?
W dobie, gdy ceny paliw spadły, stacje paliwowe, a w tym konkretnym przypadku PKN Orlen, odnotował bardzo dobre wyniki sprzedając kawę i hot-dogi. W 2012 roku stacja sprzedawała prawie 3 miliony sztuk hod-dogów miesięcznie. Według niektórych danych, aż 75% zysku stacji benzynowych pochodzi ze sprzedaży oferty pozapaliwowej, takiej jak np. przekąski i kawa.
Jak widzimy, dobra kawa na trasie ma swój potencjał biznesowy. Natomiast Szydłowiec to dla turystów to świetne miejsce na krótki odpoczynek i zwiedzanie zabytków, które są w bliskiej od siebie odległości (Kościół – Ratusz – Zamek).
Ale czy, i gdzie w Szydłowcu można napić się dobrej kawy?
Źródła
http://www.echodnia.eu/radomskie/motofakty/na-drogach/a/natezenie-ruchu-na-drogach-regionu-radomskiego-gddkia-publikuje-wyniki-badan-mapa,9872961/
http://next.gazeta.pl/pieniadz/1,136159,16565133,_Na_samym_paliwie_sie_nie_zarabia___Z_czego_czerpia.html
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Hot-dogi-poprawiaja-wyniki-Orlenu-7303880.html
https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/kawa-i-hot-dogi-napedzaja-sprzedaz-na-stacjach-pal,40672
Bartosz Kaluga
marketing lokalny i międzynarodowy
Co-Founder and CEO www.sintraconsulting.pl
eCommerce and Corporate Portals Development (Magento, Liferay, Sharepoint, Web Marketing)
Latest posts by Bartosz Kaluga (see all)
- Jaka platforma ecommerce jest warta uwagi? - 24 października 2022
- Massive Marketing o marketingu miejsc w raporcie Interaktywnie.com - 30 maja 2018
- Rowerem po Ziemi Szydłowieckiej - 3 lutego 2018